1. Pomoc
- FAQ na naszej stronie: https://www.fxware.pl/faq/
- Formularz zgłaszania problemów: https://www.fxware.pl/pl/zglos-problem/
- grupa na Telegramie: https://t.me/fxwaresoft
- Facebook messenger: https://m.me/fxwarepl
Formularz zgłoszenia problemu znajdziesz na stronie Zgłoś problem
2. Licencja
Nie, licencja jest na stałe przypisana do danego numeru rachunku i po jej wystawieniu nie można go już zmienić. Jeśli potrzebujesz licencji na dodatkowy numer rachunku to możesz rozszerzyć licencję do wersji na nazwisko. Rozszerzenia możesz dokonać kupując aktualizację dla swojego produktu w naszym sklepie. Przejdź do sklepu.
Jeśli masz licencję na nazwisko to w FTMO nie będziesz miał możliwości jej użyć. FTMO oznacza wszystkie rachunki standardową nazwą i nie ma jak rozróżnić, kto jest ich użytkownikiem. Do rachunków typu TRIAL klucze do pobrania znajdziesz na stronie Aktualizacje | Wersje demo. Dla rachunków CHALLENGE / FUNDED możesz kupić pakiet 5 licencji na numer rachunku i dopisywać kolejne numery w miarę swoich postępów w FTMO.
Oprogramowanie będzie działać na każdym rachunku realnym, otwartym na nazwisko podane przy zakupie licencji. Nie ma ograniczeń na liczbę rachunków ani brokerów. Nie musisz się martwić jeśli masz różne warianty nazwiska wpisane u różnych brokerów. Wielkie / małe litery, kolejność imię / nazwisko, środkowe imię, polskie znaki – żadna z tych rzeczy nie stanowi problemu – mechanizm licencyjny obsłuży wszystkie warianty.
Oprogramowanie będzie działać wyłącznie na jednym konkretnym numerze rachunku podanym przy zakupie.
3. Rozwiązywanie problemów
Ustawienia FX Harvest PRO są przechowywane w 2 miejscach.
- Ustawienia startowe programu
- otwórz ustawienia – klawisz F7
- przejdź do zakładki „Wpisz parametry”
- wybierz „Zapisz” w prawym dolnym narożniku
- zostanie zapisany plik z rozszerzeniem .set – domyślnie w katalogu MQL4\Presets w Folderze Danych
- Ustawienia bieżące
- otwórz panel ustawień – zaznacz pole wyboru przy literze „S”
- wprowadź nazwę pliku ustawień
- kliknij „ZAPISZ”
- zostanie zapisany plik o podanej nazwie z rozszerzeniem .txt w katalogu MQL4\Files\FXH_Settings w Folderze Danych
Ustawienia wskaźnika możesz zapisać do pliku. W tym celu wykonaj następujące kroki:
- otwórz listę wskaźników – CTRL + I
- dwukrotnie kliknij na nazwę wskaźnika
- przejdź do zakładki „Wpisz parametry”
- wybierz „Zapisz” w prawym dolnym narożniku
- zostanie zapisany plik z rozszerzeniem .set – domyślnie w katalogu MQL4\Presets dla MT4 lub MQL5\Presets dla MT5 w Folderze Danych
Mogą być dwie przyczyny takiego zachowania. Uruchamiasz programy na koncie demo oraz
- demo nie jest otwarte na imię i nazwisko z licencji – rozwiązanie: otwórz konto demo na dane (imię i nazwisko z licencji)
- demo jest już otwarte na właściwe dane ale klucz licencyjny nie został wgrany do właściwego katalogu – rozwiązanie tutaj: Mam problem z kluczem licencyjnym. Co zrobić?
Taki komunikat pojawia się przy handlu na koncie demo jeśli konto nie było otwarte na imię i nazwisko z licencji. Możliwe rozwiązania:
- pobrać nową wersję programu z wydłużonym terminem demo ze strony Aktualizacje | Wersje demo
- otworzyć konto demo na dane (imię i nazwisko) z licencji
Jeśli uruchamiasz program w trybie demo, upewnij się, że jesteś zalogowany do rachunku DEMO. Programów bez klucza licencyjnego nie można uruchomić na rachunkach REAL, pokaże się błąd licencji.
Jeżeli zakupiłeś licencję a program zgłasza problem z kluczem licencyjnym to wykonaj następujące kroki:
- sprawdź, czy klucz załączony w paczce z oprogramowaniem jest umieszczony w Folderze Danych w podanym podkatalogu a jeśli nie to wgraj go i spróbuj ponownie uruchomić program:
- dla MT4 – MQL4\Files
- dla MT5 – MQL5\Files
- dla programu Trading Simulator (Tester Strategii) – Tester\Files
- jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 1 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź czy:
- w przypadku licencji na numer rachunku sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na numerze rachunku, który podałeś do licencji
- w przypadku licencji na nazwisko sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na rachunku, przy którym podane jest imię i nazwisko, które podałeś do licencji (dotyczy zarówno kont real jak i demo)
- w przypadku Trading Simulator (Tester Strategii) sprawdź czy jesteś zalogowany na koncie REAL, Simulator w wersji licencjonowanej nie działa na kontach demo
- jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 2 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź wpisy o licencji w logu i upewnij się, że posiadasz prawidłowy klucz i jest zgodność z danymi rachunku
- jeśli wykonałeś wszystkie powyższe czynności i nadal masz kłopot z kluczem napisz do nas e-mail lub przez messenger załączając plik log
Do programów dołączamy szczegółowe instrukcje instalacji i obsługi. Zanim zgłosisz problem upewnij się, że zapoznałeś się z instrukcją i wykonałeś wszystkie kroki instalacji. Najczęściej pojawiające się pytania dotyczą:
- błędu klucza licencyjnego
- braku możliwości zawierania transakcji w FX Harvest PRO
- abonamentu ClusterDelta
Jeśli zapoznałeś się naszym FAQ i instrukcją do programu i nie jesteś w stanie samodzielnie znaleźć odpowiedzi / rozwiązać problemu to zgłoś go do nas. Opisz czego dotyczy problem – staraj się podać nam informacje, dzięki którym będziemy mogli szybko Ci pomóc. Nie zdziw się, jeśli na zdawkowe zgłoszenie typu „nie działa mi” odpowiemy równie zdawkowo „a u nas działa” 😉 Do zgłoszenia załącz:
- zrzut ekranu z opisywaną sytuacją (możesz użyć dostarczonego z Windows narzędzia Wycinek i Szkic – uruchamia je równoczesne naciśnięcie 3 klawiszy – „Windows Logo” + Shift + S)
- pliki log – informację o jakie pliki chodzi znajdziesz tutaj
- pliki używanych przez Ciebie ustawień programu – informację o jakie pliki chodzi znajdziesz tutaj dla FX Harvest PRO i tutaj dla wskaźników
- jeśli błąd dotyczy transakcji wyciąg z historii rachunku z okresu, w którym wystąpił problem (po kliknięciu prawym klawiszem myszy w zakładce Historia należy wybrać zakres dat a następnie ponownie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać opcję „Zapisz szczegółowy raport” (MT4) lub „Raport -> HTML” (MT5)
- wszelkie inne przydatne informacje
Całość wyślij za pomocą formularza ze strony Zgłoś problem.
Postaramy się odpowiedzieć w ciągu 2 dni roboczych.
4. Wolumen skumulowany
Dotyczy wersji 4.x – w wersji 5 problem już nie występuje.
Jeśli wskaźnik Wolumen skumulowany został dodany na wykres ale dane nie pojawiają się w okienku sprawdź, czy rynek na danym instrumencie jest w tej chwili otwarty. Jeśli nie (np. w weekend lub w nocy) to zaczekaj do otwarcia rynku lub pobierz i uruchom program MT4Ticker. Link do programu MT4Ticker znajdziesz na naszej stronie Przydatne programy.
Ze względów wydajnościowych domyślna liczba widocznych słupków jest ograniczona do 1000 ostatnich świec. Jeśli chcesz żeby były widoczne również starsze dane zwiększ wartość parametru Maksymalna liczba świec na większą od 1000. Parametr ten znajdziesz w okienku ustawień wskaźnika – wciśnij CTRL+I i kliknij 2x na nazwie wskaźnika żeby wejść do ustawień.
5. Przydatne informacje o Metatrader
Folder Danych to katalog, w którym Metatrader przechowuje całą konfigurację, dane i dodatkowe programy. Folder danych łatwo odnaleźć, wystarczy z menu Metatrader wybrać opcję Plik -> Otwórz Folder Danych.
Metatrader zapisuje informacje o tym jak sam działa oraz jak działają uruchamiane w nim programy w tzw. logach. Jeśli masz problem z jakimś programem szukanie przyczyny najlepiej zacząć od sprawdzenia, jakie wpisy pojawiły się logu. Logi można podejrzeć:
- dla MT4 – zakładki Strategie oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT4
- dla MT5 – zakładki Eksperci oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT5
- dla programu Trading Simulator (Tester Strategii) – zakładka Dziennik w oknie Tester
Dla działania programów istotniejsze są informacje zapisywane w logach Strategie / Eksperci. Logi są również zapisywane w plikach na dysku o czym mowa w tym wpisie.
Metatrader zapisuje pliki log na dysku w Folderze Danych następujących katalogach:
-
- dla MT4
- log Strategie w katalogu \MQL4\Logs\
- log Dziennik w katalogu \Logs\
- log Dziennik testera strategii w katalogu \Tester\Logs (dla programu Trading Simulator – Tester Strategii)
- dla MT5
- log Eksperci w katalogu \MQL5\Logs\
- log Dziennik w katalogu \Logs\
- dla MT4
Każdego dnia powstaje nowy plik log – nazwa pliku wskazuje, z którego jest dnia np. 20200902.log. WAŻNE – aby skopiować plik log należy najpierw zamknąć Metatrader co spowoduje zapisanie wszystkich informacji na dysku. Warto sobie wcześniej przez zamknięciem otworzyć Folder Danych żeby łatwo odszukać plik.
6. Aktualizacje programów
Od połowy kwietnia 2024 każdy z naszych programów ma wbudowany mechanizm aktualizacji do nowej wersji. Aktualizacja wygląda następująco:
1. Każdy program co tydzień sprawdza czy nie ma nowej wersji
2. Jeśli jest nowa wersja to pojawia się pytanie czy aktualizować
3. Jeśli nie zaakceptujesz aktualizacji to pytanie pojawi się znowu za tydzień
4. Jeśli zaakceptujesz aktualizację to pobierze się nowa wersja i pojawi się pytanie czy zrestartować terminal
5. Jeśli wybierzesz tak to terminal sam się zrestartuje a jak nie to nowa wersja powinna się zaczytać przy kolejnym uruchomieniu terminala
UWAGA – programy korzystające z wolumenu rzeczywistego aktualizują się tylko przy ustawieniu na wolumen tickowy, wynika to z konfliktu procesu aktualizacji z bibliotekami clusterdelta.
7. ScalpingAI
Nie, ScalpingAI będzie nadal działać.
Tak, nie ma z tym problemu.
Tak, możesz wypłacać zyski, pod warunkiem że saldo wpłat minus wypłaty od 19.09 pozostanie na poziomie co najmniej 500 USD.
Nie, ScalpingAI działa tylko na rachunkach rzeczywistych spełniających wymagania. Ze względu na specyfikę wykresów Range Bar nie jest możliwe jego użycie w testerze strategii.
Tak, aktualna wersja ScalpingAI wymaga konta w Orbex.
Tak, możesz zainstalować ScalpingAI na dowolnej liczbie komputerów, pod warunkiem że korzystasz z rachunku Orbex spełniającego wymagania. Każdy MT4 musi być zalogowany na to samo konto Orbex.
Aby korzystać ze ScalpingAI, potrzebujesz:
- Platformy MetaTrader 4 od Orbex.
- Rachunku rzeczywistego MT4 w Orbex z zasileniem co najmniej 500 USD / 500 EUR / 2000 PLN / 400 GBP (suma wpłat + zysk z transakcji – wypłaty liczone od 19.09).
Niestety nie. ScalpingAI w obecnej wersji działa tylko na rachunkach MT4 w Orbex.
Jeśli działasz w trybie /portable to instalator nie znajduje Twojego folderu danych. W takim wypadku:
- Możesz w trakcie instalacji wskazać w instalatorze adres folderu danych MT4, na którym chcesz zainstalować programy. Aby otworzyć folder danych, w MT4 wybierz Plik -> Otwórz folder danych.
- Jeśli pozostawiłeś w instalatorze katalog domyślny na pulpicie to możesz samodzielnie skopiować z niego pliki do Folderu danych.
- Tak, ale wymaga to dodatkowych kroków. Do uruchamiania MT4 możesz użyć emulatora Windows dla Mac (np. Wine, Parallels, VirtualBox).
- Możesz również pobrać plik ZIP z plikami ScalpingAI ze strony i ręcznie skopiować je do Folderu danych MT4. Aby otworzyć folder danych, w MT4 wybierz Plik -> Otwórz folder danych.
Niestety nie. ScalpingAI wymaga desktopowej wersji MT4 działającej na systemie Windows / Mac OS / Linux. Na tabletach z Androidem / iOS działa jedynie mobilna wersja MT4, która nie obsługuje takich dodatków. Możesz też skorzystać z VPS, na którym zainstalujesz MT4 i łączyć się do niego z tabletu.
- Upewnij się, że MT4 od Orbex jest zainstalowany w domyślnej lokalizacji.
- Jeśli problem nadal występuje, możesz w trakcie instalacji wskazać w instalatorze adres folderu danych MT4, na którym chcesz zainstalować programy. Aby otworzyć folder danych, w MT4 wybierz Plik -> Otwórz folder danych.
- Jeśli pozostawiłeś w instalatorze katalog domyślny na pulpicie to możesz samodzielnie skopiować z niego pliki do Folderu danych.
- Pobierz plik instalacyjny ze strony: https://www.fxware.pl/scalpingai.
- Zamknij platformę MT4 przed instalacją.
- Uruchom instalator i postępuj zgodnie z instrukcjami.
- Po zakończeniu instalacji uruchom ponownie platformę MT4.
- W MT4 przeciągnij Strategię Start_ScalpingAI_PL na wykres instrumentu, na którym chcesz handlować.
Oznacza to, że Twój rachunek nie spełnia minimalnych wymagań. Upewnij się, że je spełniasz – szczegóły znajdziesz tutaj.
Nie można uruchomić dwóch strategii na jednym wykresie. Możesz jednak otworzyć dodatkowy wykres tego samego instrumentu i korzystać z innych narzędzi.
Zalecane jest korzystanie z domyślnych szablonów dostarczonych z ScalpingAI, aby zapewnić poprawne działanie wszystkich funkcji.
Nie, wykresy Range Bar w ScalpingAI są generowane na interwale M2 Offline i nie można tego zmienić.
W obecnej wersji nie ma możliwości trwałego wyłączenia tych elementów. Możesz je tymczasowo usunąć z listy obiektów (Ctrl+B), ale po ponownym uruchomieniu platformy pojawią się ponownie.
Tak, w ustawieniach strategii możesz zmienić skalę interfejsu. Nie można jednak przesunąć panelu w inne miejsce. Będzie to dostępne w kolejnej wersji.
Nie, w obecnej wersji ScalpingAI działa tylko na MetaTrader 4.
W obecnej wersji ScalpingAI nie wysyła alertów o sygnałach świecowych. Otrzymujesz jedynie alerty o dotarciu ceny do strefy Fibo.
- Otwórz wykres instrumentu, na którym chcesz handlować (pamiętaj, że na niektórych kontach można handlować tylko na instrumentach z kropką, np. EURUSD.).
- Przeciągnij na wykres strategię Start_ScalpingAI_PL z okienka Nawigator.
- ScalpingAI automatycznie otworzy wykres offline z Range Bar (M2 Offline).
- W strategii Start_ScalpingAI_PL na wykresie M1 możesz wybrać między dwoma predefiniowanymi ustawieniami wielkości Range Bar: Speed Scalping i Tactical Scalping.
- SL i TP są automatycznie liczone jako wielokrotność 5 x wielkość Range Bar.
- W przyszłej wersji PRO będzie możliwość swobodnej zmiany tych parametrów.
Tak, ScalpingAI korzysta z wykresów Range Bar, które są generowane na interwale M2 Offline. Nie można zmienić tego interwału na standardowe M1, M5 itp.
- Upewnij się, że MT4 był zamknięty podczas instalacji.
- Po instalacji uruchom ponownie MT4.
- Jeśli nadal nie widzisz strategii, odśwież drzewko strategii lub ponownie uruchom platformę.
- W MT4 naciśnij Ctrl+U lub wybierz Symbole z menu po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na liście Instrumentów.
- Wybierz kategorię instrumentów z kropką (np. Forex Majors).
- Kliknij dwukrotnie na interesujący Cię instrument, aby go dodać do listy.
- Otwórz wykres tego instrumentu.
Upewnij się, że:
- Instrument jest dostępny do handlu u brokera. Jeśli w godzinach otwarcia rynku nie można na nim składać jakiejkolwiek transakcji oznacza to, że na tym instrumencie handel jest wyłączony. W próbie złożenia transakcji w zakładce Dziennik w Terminalu pojawia się wtedy wpis [Trade is disabled].
- Dotyczy niektórych kont – sprawdź, czy korzystasz z instrumentu z kropką na końcu nazwy (np. EURUSD.). Niektóre rachunki mają dwie listy par walutowych – nazwy z kropką i bez, np. EURUSD. i EURUSD – handlować można wtedy na tych z kropką w nazwie.
Może to być spowodowane przeciążeniem komputera. Spróbuj:
- Zamknąć niepotrzebne wykresy lub aplikacje działające w tle.
- Upewnić się, że Twój komputer spełnia minimalne wymagania sprzętowe (zalecane co najmniej 8 GB RAM i nowszy procesor).
- Zaczekać cierpliwie.
Sprawdź jakie wymagania musi spełnić twój rachunek – więcej informacji tutaj.
Upewnij się, że:
- Automatyczne otwieranie pozycji jest włączone (przyciski Auto Buy/Sell są na „ON”).
- Nie masz już otwartej pozycji na tym instrumencie (ScalpingAI pozwala na jedną automatyczną pozycję jednocześnie).
- Warunki strategii są spełnione (np. cena w strefie Fibo, odpowiedni trend).
W obecnej wersji ScalpingAI pozwala na automatyczne otwarcie jednej pozycji na raz. W przyszłej wersji PRO planowane jest zwiększenie tej liczby (maksymalnie do 3 pozycji).
Tak, w ustawieniach strategii możesz zmienić wielkość lota. Pamiętaj jednak o minimalnych wielkościach lota dla poszczególnych instrumentów.
ScalpingAI jest narzędziem półautomatycznym. Pozwala na automatyczne otwarcie jednej pozycji po spełnieniu warunków strategii. Decyzje o zarządzaniu pozycją i jej zamknięciu pozostają w gestii tradera.
Tak, ScalpingAI uwzględnia sygnały świecowe, strefy Fibo (jeśli są włączone) oraz kierunek trendu (jeśli jest włączony) w celu filtrowania i generowania sygnałów transakcyjnych.
ScalpingAI skupia się na handlu stałą pozycją, co jest charakterystyczne dla scalpingu. Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji zarządzania wielkością pozycji, polecamy nasz panel FX Harvest PRO, który potrafi m.in. liczyć pozycję wg % ryzyka, kwoty ryzyka i marginu.
Tak, wszelkie uwagi i sugestie są mile widziane. Pomagają nam w udoskonalaniu oprogramowania.
Tak, w wersji PRO, dostępne będą dodatkowe funkcje i możliwości dostosowania strategii, m.in. takie jak modyfikacja parametrów czy możliwość otwierania większej liczby pozycji.
- Możesz dołączyć do naszej grupy na Telegramie.
- W bardziej złożonych przypadkach zgłosić problem za pomocą formularza na stronie: https://www.fxware.pl/pl/zglos-problem/. Prosimy o dokładny opis problemu oraz dołączenie zrzutów ekranu i plików logów z platformy MT4.